dissabte, 26 d’abril del 2008

Jardí de Flors de l'àvia



Bé, després de la "bronca" de la setmana passada reclamant que escrivis d'una vegada alguna cosa interessant, i de que trobés el moment d'esbrinar com podia fer per possar alguna foto... ja tenim la primera "fitxa" de "treball amb pedaços".
Intentaré possar-les per ordre cronològic, i espero enrecordar-me!!

La meva història
El Jardí de flors de l'avia va ser el primer bloc que vaig fer. Va ser al juliol de 2004, i per mi té un valor molt important, pels records d'aquell estiu:
Dir-vos que per a mi és el Jardí de flors de l'avi, primer perquè el meu avi era qui cuidava el jardí que hi ha darrera de casa seva, i segon, perquè al juny d'aquell any, el meu avi va morir, i apuntar-me a "treballar amb pedaços" va ser una petita teràpia contra la tristor.
Segon, i una mica més anecdòtic, recordo que el primer dia de classe va ser després de conèixer a un noi, i recordo que durant aquella primera classe, vaig estar rebent missatges al mòbil d'ell, i vaig confessar-li que havia començat una nova afició, li vaig dir que feia "patchwork" i ell va buscar a internet el que volia dir, va lligar caps amb la pel·lícula "escollir un amor" i va estar un temps comparant-me amb la Winona Ryder...
Com veieu, aquesta primera tècnica està plena d'emocions i records.

La història del bloc
Donada la impaciència de moltes (incloses amigues meves que no comparteixen l'afició de cosir pedaços), deixaré aquesta part per més endevant, em vull documentar, i també m'agradaria que m'ajudessiu ;-).
Prometo actualitzar en pocs dies aquest apartat i ser sempre el més rigurosa amb allò que hi posi.

Breu explicació de la tècnica
Es tracta d'un conjunt d'hexàgons cosits entre ells.

Patronatge
Primer cal dibuixar tots els hexàgons en paper (nosaltres ho vàrem fer en paper vegetal) i embastar-hi els pedaços de tela, que prèviament hem tallat amb 1 cm de marge de costura.

Colors dels teixits
Per aconseguir l'efecte dessitjat, és conveninet triar la següent combinació de colors i estampats:
  • Teixit central fosc, preferiblement llis o estampat molt atapeït (1 sola peça)
  • Teixit de color mitjà i/o estampat també mitjà (6 peces)
  • Teixit exterior clar, preferiblement amb estampat petit i espaiat (12 peces)
Muntatge
Un cop tots els pedaços embastats, es comença a muntar el jardí, començant per cosir a cada costat del primer hexàgon un de nou, i després unint cadascun del 6 nous hexàgons amb els del costat. Aquest procediment es repeteix amb els 12 darrers hexàgons.
Per cosir els hexàgons entre ells s'enfronten els drets dels teixits i es cus a punt enderrera.
Un cop acabada l'estructura de 19 hexàgons cal aplicar-la sobre una base quadrada.
Per triar les dimensions i el teixit de la base cal tenir en compte el projecte conjunt del que formarà part el nostre bloc.

Fins a la propera tècnica!!!